Tuesday, February 26, 2008

Ikrar Barisan Nasional

KUALA LUMPUR 25 Feb. – Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini melancarkan manifesto Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Umum Ke-12 dengan ikrar membawa Malaysia ke arah masa depan yang lebih selamat, aman dan makmur untuk generasi akan datang.
Manifesto dengan slogan ‘Selamat, Aman, Makmur’ itu menggariskan pencapaian dan kemajuan negara dalam lapan sektor sepanjang tempoh 2004-2007 serta janji BN untuk melonjakkan Malaysia ke era yang lebih gemilang...(UM, 26/2/08).

Ulasan: Selama 4 tahun Pak Lah memerintah kadar jenayah telah naik sebanyak 45%. Jenayah semakin meningkat mendadak dan statistik jenayah dizaman Pak Lah adalah yg tertinggi jika dibandingkan dengan zaman sebelumnya, melepasi 200,000 kes. Selamat untuk menteri sebab rumah mereka di kawal polis, tapi rumah rakyat? Aman didepan polis saja? Polis bukan milik menteri untuk di gunakan mencapai agenda peribadi. Makmur bukan bermakna penyelewengan harta negara di izinkan. Tetapi apa yang boleh rakyat harapkan kepada BN kerana sejarah hitamnya memerintah selama ini. No way. Selagi rakyat tidak berani memerdekakan hati, selama itu BN akan menjajah minda kita. Negara kita boleh cemerlang tanpa BN.

Harga minyak tidak naik – Najib
LUMPUR 25 Feb. – Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyangkal andaian harga minyak akan dinaikkan selepas Barisan Nasional (BN) menang pada pilihan raya umum 8 Mac ini.
“Tak, bukan semestinya harga minyak akan naik,’’ katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran Manifesto BN di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini...(UM, 26/2/08).

Ulasan: Selama ini sudah berkali-kali berlaku kenaikan harga barang termasuk minyak. Rakyat perlu menolak BN dari berkuasa sekiranya rakyat merasai kerajaan baru Malaysia yang lebih prihatin dengan rakyat bukan yang jadi alat memperkayakan pemimpin BN.

Perangi jenayah diteruskan
KUALA LUMPUR 25 Feb. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menegaskan kerajaan akan melakukan pelbagai usaha dan meneruskan tindakan sedia ada dalam memerangi jenayah di negara ini.
Perdana Menteri memberitahu, semua rancangan yang dirangka dan dilaksanakan demi kepentingan rakyat untuk kesejahteraan mereka serta memajukan negara...(UM, 26/2/08).

Ulasan: Tidak payah sebut benda yang mesti di buat. Selama 4 tahun Pak Lah memerintah kadar jenayah telah naik sebanyak 45%. Jenayah semakin meningkat mendadak dan statistik jenayah dizaman Pak Lah adalah yg tertinggi jika dibandingkan dengan zaman sebelumnya, pertama kali melepasi 200,000 kes.

Tugas pertama bila menang Pal Lah nanti ialah untuk menyiasat kes melibatkan Ketua Polis Negara dan PDRM, Badan Kehakiman, Peguam Negara, dan BPR semuanya sekutu dalam jelayah dan mereka berkhidmat untuk sindiket jenayah terancang Cina yang menjalankan kegiatan dadah, pelacuran, judi haram dan Along diseluruh negara . Kes 18 high profiles, bila lagi nak di bicarakan? Boleh, Pak Lah? Has he the guts?

Komitmen banteras rasuah martabatkan negara
KUALA LUMPUR: Komitmen Barisan Nasional (BN) untuk membanteras rasuah dan meningkatkan urus tadbir diyakini dapat meningkatkan imej negara di mata dunia sekali gus meyakinkan pelabur untuk terus menanam modal di negara ini.
Pada masa sama, komitmen itu yang digariskan dalam Manifesto BN untuk pilihan raya kali ini juga dijangka mampu memartabatkan Malaysia menerusi peningkatan integriti, sistem kehakiman, penguatkuasaan undang-undang dan hak asasi manusia.

Ulasan: Janji manis dikotakah? Bila lagi 18 kes rasuah high profiles yang di janjikan 2004 dulu?
Mana bukti serius BN nak hapuskan rasuah dari negara ini. Indek korupsi antarabangsa pun makin jatuh!
Rasuah disuburkan oleh BN selama ini. Malaysia memerlukan rakyat yang merdeka untuk memerangi rasuah dengan menolak BN dari puncak kuasa. Tolak BN bererti anda telah tolak rasuah dari subur di negara kita.

No comments: