Monday, February 05, 2007

Kaunselor keluarga banteras gejala sosial

SEREMBAN: Program Satu Keluarga Satu Kaunselor (SK2) yang dilancarkan Umno, semalam diharap mampu melahirkan ahli parti yang bebas daripada gejala sosial seperti penyalahgunaan dadah serta jenayah, kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.
Presiden Umno yang juga Perdana Menteri berkata, program yang diusahakan Biro Pembangunan Sosial Majlis Tertinggi (MT) parti dan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu juga diharap dapat diperluaskan ke seluruh masyarakat di luar parti berkenaan.

Ulasan: Moga tercapai cita-cita SK2 Umno bukan setakat ahli parti dan keluarga yang bebas daripada gejala sosial seperti penyalahgunaan dadah serta jenayah tetapi juga sebarang maksiat mengikut Islam.

Tetapi mungkinkah ini akan berlaku? Pada hal maksiat/munkar yang terbesar telah dan sedang berlaku di negara kita sejak merdeka yang menyebabkan lahir maksiat-maksiat lain dalan negara kita. Maksiat terbesar ialah kita tidak mengambil Allah swt dan Rasulullah saw sebagai pemutus ultimate dalam sebarang urusan harian bernegara.

Jangan sekali-kali redha dengan apa yang berlaku. Aturkan strategi untuk mengubahkannya. Hanya dakwah menyelamatkan masyarakat majmuk.

No comments: