Wednesday, October 20, 2010

Pembangkang caca-marba cari laba sementara

KUALA LUMPUR 19 Okt. – Tan Sri Muhyiddin Yassin mengibaratkan parti-parti pembangkang sebagai caca-marba dan mudah melupakan matlamat asal parti masing-masing semata-mata untuk mendapatkan laba politik yang sementara.

Timbalan Presiden UMNO menegaskan, setiap kali mendengar dentuman guruh politik di langit, mereka bergegas membuang air di tempayan, merubah citra dan pendekatan, sehingga melupakan matlamat asal parti masing-masing. 

‘‘Mereka caca marba, seperti sesumpah yang kerap bertukar warna, sanggup menjadi penglipurlara yang mendongengkan cerita. 

‘‘Matlamatnya mudah, semata-mata untuk mendapatkan laba politik yang sementara sifatnya hingga sanggup menggadai maruah negara, menjadi pengkhianat di pentas antarabangsa dan mencerca sesama bangsa,’’ tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian serentak Persidangan Perwakilan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO 2010 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini malam ini…

Ulasan: UMNO pula memang bertujuan untuk mempertahankan dan mendapatkan laba politik yang kekal sejak merdeka. Kebanyakan pemimpin UMNO kini mempunyai matlamat peribadi. Matlamat asal parti UMNO untuk membela Melayu dan Islam hanya jadi topeng murahan yang semua rakyat tahu.

No comments: