Friday, August 25, 2006

PM arah MAS, AirAsia tingkat perkhidmatan

CHUKAI: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mahu Penerbangan Malaysia (MAS) dan AirAsia memberi perhatian segera terhadap aduan pengguna termasuk masalah kelewatan penerbangan bagi meningkatkan kualiti perkhidmatan masing-masing….(BH)

Ulasan: Nampaknya semua perkara perlukan campurtangan PM. Wajar kita lapangkan PM dari masalah kecil untuk PM cukup masa untuk fikir perkara-perkara besar berkenaan negara contohnya grand plan dan wawasan negara 40 tahun akan datang, keredhaan Allah kepada negara, pembasmian rasuah dalam semua peringkat, survival ummat dsbnya. Perkara-perkara yang kecil biarlah timbalan menteri atau lebih rendah uruskan.

Pada hal syarikat sudah memahami kepentingan melayan aduan pengguna (semak pengetahuan pemasaran di universiti dulu). Your companies can only stay if consumers are willing to buy your products. Sometimes we forget that the basic in business is that the customer is king.

No comments: