Tuesday, September 05, 2006

Israel takut disaman lakukan jenayah perang

BAITULMAQDIS: Israel semalam memberi amaran kepada pegawai awam dan tenteranya supaya berhati-hati ketika bercakap mengenai konflik Israel-Lubnan kerana bimbang ucapan yang dibuat mengundang saman jenayah perang…(BH).

Ulasan: Tidak pelik bagi negara haram Israel selama ini melakukan jenayah perang. Negara haram yang ditubuhkan pada tahun 1948 dengan mengambil atau menduduki secara haram tanah rakyat Palestin yang telah tinggal di situ sejak beribu-ribu tahun lamanya.

Oleh sebab ia diduduki secara haram sepatutnya apa juga tindakan Yahudi ini adalah haram. Namun, pada hari ini keadaan sebaliknya berlaku. Rakyat Palestin yang dilihat sebagai pendatang dan Yahudi sebagai pemilik.

Tentu masih lagi ingat jenayah perang yang di lakukan oleh Ariel Sharon di Qibya 1953, menyerang Lubnan 1982 dan bertanggung jawab pembunuhan beramai-ramai di Sabra dan Shatilla. Sehingga 2004, Amerika menggunakan 24 kuasa veto di PBB to melindungi jenayah perang Israel. Dan banyak lagi kes jenayah perang yang dilakukan oleh Israel dengan bantuan Amerika…

Sumber:
http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2006&dt=0905&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_02.htm
http://www.vialls.com/wecontrolamerica/WarCrimes.html

No comments: