Wednesday, September 20, 2006

Kontrak RM250 juta untuk 13,259 kontraktor kelas F

KUALA LUMPUR 19 Sept. – Kontrak bernilai RM250 juta untuk enam bulan pertama di bawah Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) akan ditawarkan kepada 13,259 kontraktor kelas F yang aktif dan layak mendapat projek baru…(UM).

Ulasan: Bagaimana membentuk pemikiran baru di kalangan kontraktor Bumiputera supaya kontraktor kelas F tidak kekal selamanya di dalam kelas F? Kontraktor kelas F yang dapat projek dalam RMK-9 dan melaksanakan sendiri dengan baik di syorkan naik kelas dalam RMK-10 serta tidak layak mendapat projek di bawah RMK-11. Sekurang-nya ada 5 tahun untuk berfikir.

Kontraktor kelas F mesti berusaha menambah ilmu di mana saja kalau mahu maju dalam perniagaan dan mengambil staf yang berilmu samada sijil, diploma atau sarjana muda.



Dua calon angkasawan tak dibenar kahwin
KUALA LUMPUR: Dua bakal angkasawan negara, Dr Sheikh Muszaphar Shukor dan Kapten Dr Faiz Khaleed, tidak dibenarkan berkahwin sehingga 2008 bagi memastikan mereka menumpukan perhatian sepenuhnya terhadap program itu…(BH).

Ulasan: Kena bertanya pakar Islam mengenai hal ini. Jangan sampai melakukan maksiat kerana hajat seks yang di bendung. Jelasnya : jangan berzina.

No comments: