Thursday, January 31, 2008

Jangan lupa jasa BN

KUALA KANGSAR 30 Jan. – Pengundi-pengundi muda diminta tidak melupakan jasa kerajaan Barisan Nasional (BN) terutama dalam menyediakan kemudahan pendidikan sempurna melalui pembangunan dalam bidang pelajaran.
Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Rafidah Aziz berkata, kerajaan menyediakan kemudahan persekolahan yang sempurna dari peringkat sekolah rendah hingga ke pusat pengajian tinggi untuk menimba ilmu....(UM, 30/1/08).

Ulasan: Hujjah antik yang di gunakan 30 tahun dulu di gunakan kembali untuk memujuk rakyat mengundi BN/UMNO. Tugas menyediakan kemudahan pendidikan sempurna melalui pembangunan dalam bidang pelajaran dilakukan oleh semua negara di dunia ini. Ini bukan hak mutlak kerajaan BN/UMNO. Hatta negara komunis seperti China, Russia dan Cuba pun lebih maju dulu dari kita.

Kerajaan BN/UMNO yang ada pun TIDAK menggunakan wangnya sendiri untuk memajukan negara. Kerajaan BN/UMNO hanyalah menjadi pentadbir kekayaan negara tapi sayang kerap-kali dalam sejarah BN/UMNO selama ini di selewengkan dengan pelbagai cara untuk memperkayakan diri sendiri, keluarga dan kroni melalui jalan tidak sah.

Enough is enough. Cukuplah BN/UMNO menipu rakyat. Kemilau dunia telah banyak melupakan janji wakil rakyat BN/UMNO untuk menolong rakyat, agama, bangsa dan negara. Rakyat boleh BERUBAH dengan mengundi parti selain BN/UMNO yang berazam untuk menjadikan Malaysia negara SIFAR RASUAH.

Pemimpin negeri akur nasihat Najib
KUALA LUMPUR 30 Jan. – Beberapa pemimpin negeri memberi jaminan hanya akan mengemukakan senarai pemimpin yang benar-benar layak untuk dipertimbangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang. Mereka juga akur dengan nasihat Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkenaan wakil rakyat yang mempunyai masalah kesihatan dan tidak mampu memberikan khidmat yang berkesan kepada orang ramai...(UM, 30/1/08).

Ulasan: Dari dulu pun BN/UMNO mendidik ahlinya supaya taat walaupun mungkar. Ini mewujudkan budaya pak turut yang berkembang biak di Malaysia di jabatan kerajaan. Budaya pak turut akan merosakkan pimpinan masa dapan Malaysia. Menjadi senyap dan mengikut saja rentak pemimpin yang ada bukanlah cara untuk menjadi pemimpin hebat masa depan.

No comments: