Friday, May 16, 2008

Batu Putih berpihak kepada kita

JOHOR BAHRU 15 Mei - Wisma Putra yakin keputusan Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) di The Hague, Belanda mengenai tuntutan bertindih terhadap Pulau Batu Putih antara Malaysia dan Singapura yang akan diumumkan pada 23 Mei ini, akan berpihak kepada negara ini...

Ulasan: Kita mengharapkan Batu Putih di pulangkan kepada Malaysia. Tapi salahnya kita juga kerana terlalu percaya kepada jiran yang jahat. Mula-mulanya menjaga rumah api kemudian merasakan kedaulatan pulau itu miliknya.

Jangan lupa Pulau Pisang yang terletak di Selat Melaka, di luar pantai Kukup, Johor.
Rumah api di Pulau Pisang yang telah dikendali dan dikawal oleh pihak berkuasa Singapura (Maritime and Port Authority of Singapore). Apa di harap dari jiran yang jahat?


4 pemain bola PDRM rasuah
KUALA LUMPUR 15 Mei - Polis mengenal pasti empat pemain bola sepaknya terlibat dalam mengatur keputusan perlawanan membabitkan nilai pendapatan antara RM20,000 dan RM25,000 seorang.
Polis turut mengesahkan kegiatan kumpulan tersebut yang dilakukan semasa Liga Super musim ini turut didalangi beberapa sindiket antarabangsa dan tempatan...

Ulasan: Hebatkah kita dengan pendapatan yang haram?

Penduduk Ipoh terdedah penyakit paru-paru
MANJUNG 15 Mei - Penduduk Ipoh kini terdedah kepada risiko menghidap penyakit radang paru- paru dan lelah ekoran keadaan berjerebu di bandar raya itu yang dipercayai berpunca daripada aktiviti kilang simen.
Pengarah Kesihatan Perak, Datuk Ahmad Razin Ahmad Mahir berkata, berbeza dengan bandar-bandar lain di Perak dan negeri-negeri lain, Ipoh kini cukup berjerebu...

Ulasan: Dulu sewaktu BN memerintah Perak berita seperti ini di tutup. Sekarang harapnya rakyat mendapat peluang untuk hidup dalam suasana yang segar.

Bush sokong Israel
BAITULMAQDIS - Presiden Amerika Syarikat (AS), George W. Bush semalam berikrar menyokong Israel dalam peperangan menentang kumpulan pengganas.
Bush yang kini melawat Israel menyatakan sokongan itu ketika negara Yahudi itu menyambut ulang tahun ke-60 penubuhannya...(Kosmo, 16/5/08).

Ulasan: Israel yang menjajah Palestin setakat ini di sokong oleh kuasa besar barat. Bantulah sebarang usaha untuk membebaskan Palestin menjadi negara merdeka dan berdaulat.

No comments: