Monday, June 23, 2008

Tiada niat susahkan rakyat

KOTA KINABALU 17 Jun - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, kerajaan tidak sesekali berniat untuk menyusahkan rakyat dengan menaikkan harga petrol dan diesel sehingga menyebabkan kehidupan mereka menjadi lebih sukar dan tertekan...

Ulasan: Tidak perlu lagi di ungkit masalah niat kerana terbukti di depan mata bahawa kenaikan harga petrol dan diesel yang di isytiharkan oleh PM telah menghuru-harakan negara dan menyebabkan rakyat menderita akibat kesan kenaikan harga barangan pengguna lain. Sudah terang lagi bersuluh kalau Barisan Nasional sudah kekeringan idea untuk memerintah sila beri laluan kepada Pakatan Rakyat pula.

BN sokong Abdullah
KUALA LUMPUR 18 Jun – Para pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) hari ini menyatakan sokongan padu terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan berjanji akan berdiri teguh di belakangnya jika terdapat usul mencabar kepimpinan beliau di Parlimen.
Mereka juga menyelar rancangan Parti Maju Sabah (SAPP) untuk mengemukakan atau menyokong usul undi tidak percaya terhadap Abdullah di Dewan Rakyat Isnin ini dengan menyifatkannya sebagai sesuatu yang terkeluar daripada landasan permuafakatan BN.

Ulasan: Sepatutnya UMNO sebagai parti yang kebanyakkan ahlinya Melayu Islam telah lama menyuarakan rasa tidak hilang kepercayaan lama sebelum SAPP terhadap PM kerana Islam menyuruh kita mencegah kemungkaran bila kita nampak ianya berlaku. Rakyat biasa pun boleh nampak kelemahan Pak Lah sebagai PM tak kan orang politik UMNO tidak nampak.

Sedih kerana perjuangan kita kini hanya untuk cari makan @ agenda peribadi bukan lagi kerana membela bangsa dan agama menyebabkan kita takut dan bacul. Akhirnya UMNO hidup sebagai parti yang sudah tamat tarikh laku dan akan hancur. Sokong hanya yang benar.

Sultan Johor akan ikhtiar dapatkan semula Batu Putih
JOHOR BAHRU 19 Jun – Sultan Johor, Sultan Iskandar bertitah, baginda akan berikhtiar mencari jalan mendapatkan semula hak kedaulatan ke atas Batu Putih yang kini dimiliki Singapura. Baginda bertitah, pulau berkenaan bukan milik republik itu, sebaliknya hak kerajaan Johor. “Saya akan berikhtiar mencari jalan mendapatkan semula hak kedaulatan Batu Putih yang kini dimiliki Singapura supaya kembali kepada kerajaan Malaysia.
“Suka saya ingatkan bahawa saya tidak lupa pada Batu Putih. Pulau itu bukan hak Singapura, tetapi hak Johor. Sampai bila pun saya akan cari ikhtiar dapatkan semula pulau milik Johor itu,” titah baginda.
Sementara itu, Abdul Ghani ketika diminta mengulas titah Sultan Johor itu berkata, pihaknya akan mengambil kira perkara yang dibangkitkan oleh baginda.
Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu…

Ulasan: Kerajaan pusat (BN) tidak melakukan yang terbaik untuk mempertahankan wilayah negeri di dalam negara. Berjiran dengan jiran yang jahat, kenapa negara menjadi terlalu lembut tengkok? Ada pulau lagi nak di berikan kepada jiran yang jahat yang laparkan tanah?

No comments: