Monday, June 02, 2008

Pameran udara serlah kehebatan TUDM

SUBANG 1 Jun - Kecanggihan aset milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) memukau kira-kira 25,000 pengunjung pameran dan pertunjukan udara sempena Sambutan Jubli Emas TUDM hari ini.
Aksi pesawat tempur terbaru TUDM, Sukhoi SU-30MKM merupakan aset yang paling menarik perhatian ramai pada pertunjukan udara di Pangkalan Udara Subang di sini bermula pukul 9 pagi sehingga 5 petang...

Ulasan: Apakah kehebatan memiliki peralatan pertahanan hanya untuk memukaukan rakyat? Kita mempunyai berbagai yang boleh memukau rakyat tapi sayang sebutir peluru pun tak pernah di gunakan untuk mempertahankan Pulau Batu Puteh.

Israel bina lagi rumah di kawasan dituntut Palestin
BAITULMAQDIS 1 Jun - Rejim Tel Aviv akan membina 884 rumah di Baitulmaqdis Timur dan tindakan tersebut dijangka mencetuskan kemarahan Palestin yang menuntut kawasan itu sebagai ibu negara Palestin merdeka.
"Kami akan membuka tender bagi pembinaan 121 unit rumah di Har Homa dan 763 rumah di Pisgat Zeev," kata jurucakap Kementerian Perumahan, Eran Sidis.
Kedua-dua kawasan itu terletak di Baitulmaqdis Timur yang diduduki rejim selepas perang 1967 tetapi dituntut oleh Palestin untuk dijadikan ibu negara dalam rundingan damai terbaru...

Ulasan: Dasar Israel yang menjajah Palestin, rundingan damai akan berterusan tetapi kerja merampas dari tanah jajahan pun akan berterusan. Kenapa negara OIC dan negara Arab menjadi penakut?

No comments: