Wednesday, November 05, 2008

Obama dipilih sebagai Presiden Amerika Syarikat (AS)

WASHINGTON 5 Nov. – Rakyat Amerika Syarikat (AS) memilih calon Demokrat, Barack Obama semalam sebagai Presiden kulit hitam mereka yang pertama, dengan memberi beliau kemenangan bersejarah ke atas calon Republikan, John McCain...(AFP).

Ulasan: Tahniah kepada Barack Obama yang menang dan menjadi Presiden AS. Eloklah membawa dunia ke arah perubahan yang di harapkan oleh rakyat dunia yang cintakan KEBEBASAN dan KEADILAN. AS boleh menjuarai dunia dalam hal-hal yang baik. Gunakan kekuatan dan kepintaran yang ada untuk menjuarai keamanan global.

Sekiranya ternyata Obama takut membuat perubahan, ruginya Obama dan AS sendiri kerana apa yang boleh rakyat sedunia yang cintakan KEADILAN, harapkan dari seorang yang bersungguh-sungguh akan menyokong Israel. Apalah gunanya menjadi orang terkuat di dalam dunia di mata dunia tetapi hidup terpenjara menjadi hanya pelakon dalam kocek lobi Yahudi. Pihak lobi Yahudi di Amerika Syarikat tidak se bodoh mana kerana ramai presiden AS yang sebelum ini pun tidak berdaya merdeka dari belitan mereka. Sila baca buku yang di tulis oleh Henry Ford (1863–1947), pengasas Ford Motor Company, bertajuk THE INTERNATIONAL JEW - THE WORLD'S FOREMOST PROBLEM.

Pencalonan umpama pasport - Syed Hamid
KUALA LUMPUR 4 Nov. - Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Syed Hamid Albar menyifatkan kejayaannya mendapat cukup pencalonan untuk jawatan Naib Presiden UMNO seperti 'pasport' yang membuka peluang kepada ahli-ahli parti itu untuk menilai dirinya pada pemilihan Mac depan.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Kota Tinggi berkata, kelayakan itu juga membuktikan keyakinan ahli-ahli parti kepada khidmatnya selama ini…

Ulasan: Yang sedihnya, ada orang mendapat pencalonan melalui politik wang (rasuah). Kesian UMNO yang terperangkap di dalam rasuah.

Pemuda ancam terjun elak ditangkap khalwat
KOTA BHARU 4 Nov. - Orang ramai di sini gempar pagi ini apabila seorang pelajar institusi pengajian tinggi mengancam terjun bangunan bagi mengelak ditangkap oleh anggota pencegah maksiat kerana dipercayai berkhalwat.
Pemuda berusia 21 tahun itu dikatakan cuba terjun dari bumbung sebuah hotel bajet di Jalan Pengkalan Chepa hingga memaksa pasukan bomba dan penyelamat dipanggil bagi menghadapi sebarang kemungkinan.
Dalam kejadian kira-kira pukul 9.15 pagi pemuda itu bersama pasangannya, pelajar tingkatan empat sebuah sekolah di sini, telah memecahkan siling untuk melarikan diri ke bumbung hotel berkenaan…

Ulasan: Pelajar biasanya belajar dari kita yang tua yang menunjukkan akhlak tidak baik.

No comments: