Tuesday, November 25, 2008

Usaha banteras politik wang perlu keazaman politik - Najib

LIMA 24 Nov. - Usaha membanteras gejala politik wang dalam UMNO adalah satu proses yang memerlukan keazaman politik dan secara realistiknya tidak dapat diselesaikan dalam tempoh terdekat, kata Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Diminta mengulas komen bekas Presiden UMNO, Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam blognya mengenai isu politik wang dalam parti itu, Najib percaya beberapa langkah tambahan dapat diperkenalkan untuk membanteras gejala politik wang dalam pemilihan UMNO…

Ulasan: Usaha banteras politik wang perlu keazaman politik dan di ikuti dengan CONTOH. Ramai tak sanggup menjadi CONTOH bila terpaksa berpisah dengan wang yang selama ini di dalam UMNO di kejar habis-habisan. Politik hanya jalan pintas untung bolot khazanah negara di sebalik perjuangan membela bangsa, agama dan negara.

Kaedah tentukan harga minyak Isnin depan
KUALA LUMPUR 24 Nov. - Keputusan sama ada kerajaan akan menetapkan harga minimum minyak atau terus merujuk harga bahan api itu dengan harga pasaran semasa dunia hanya akan diputuskan Isnin depan.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad berkata, keputusan yang bakal dibuat semasa mesyuarat Majlis Ekonomi Negara minggu depan itu dikira yang terbaik selepas mengambil kira keuntungan serta kepentingan semua pihak…

Ulasan: Biarkan pasaran menentukan harga minyak. Tidak perlu mempertahankan syarikat yang tidak tidak efficient dan tidak effective. Syarikat yang hendak berniaga di sini, mestilah hebat.

PBB tak percaya jaminan Israel
GAZA: Sekatan Israel terhadap Gaza dianggap membahayakan 750,000 penduduknya serta menyebabkannya dikutuk Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang tidak yakin dengan jaminan rejim Zionis itu bahawa ia sedia membenarkan bantuan kemanusiaan dihantar ke wilayah Palestin itu.
Israel mengambil tindakan menutup laluan masuk ke Semenanjung Gaza bagi pekerja agensi bantuan dan wartawan sejak awal November lalu selepas mendakwa serangan roket Palestin dilancarkan dari kawasan itu, lapor stesen televisyen Aljazeera dan sumber berita lain…

Ulasan: Sikap orang terhadap kita bergantung di atas akhlak kita. PBB pun tak percaya jaminan Israel. Malunya sesebuah negara bila jaminannya sudah tidak dipercayai lagi.

No comments: