Wednesday, January 17, 2007

Isteri mangsa ISA patut celupar berdepan SB kurang ajar!

Manipulasi psikologi pertama yang dilakukan oleh Special Branch (SB) dan pegawai penyiasat (IO) di bilik soal-siasat adalah menerapkan dalam diri tahanan ISA perasaan bahawa SB dan IO berhak untuk berkuasa ke atas diri tahanan.
Oleh kerana sebahagian besar rakyat Malaysia kurang mengetahui hak mereka, maka pendekatan ini digunakan sehabis-habisnya oleh SB dan IO. Polis, SB dan IO hanyalah kakitangan awam. Gaji mereka yang mereka bawa balik untuk beri makan minum anak bini adalah daripada cukai yang dikenakan oleh kerajaan ke atas rakyat. Sebenarnya, mereka membesarkan anak bini mereka pun adalah di atas ehsan rakyat!

Ulasan: Bacalah tulisan Saudara Saari Sungib yang pernah dua kali di tahan di bawah ISA tanpa di hukum oleh mahkamah sekiranya kita mahu menjadi warga negara merdeka yang bebas tanpa takut bila berdepan dengan Special Branch (SB) dan pegawai penyiasat (IO). Sekurang-kurangnya membaca untuk menambahkan kefahaman wang rakyat di gunakan untuk menekan rakyat dengan pelbagai cara yang awkward.

ISA hanyalah alat untuk menahan musuh kerajaan BN/Umno di atas nama menganggu ketenteraman negara. Kalau benar-benar bersalah sila bawa hujjah dan bukti ke mahkamah negara Malaysia.

No comments: