Thursday, November 22, 2007

Kuasa undi milik anda

BEGITU pantas masa berlalu, selepas berlangsung dalam suasana penuh gilang-gemilang awal tahun lalu, majlis anugerah yang boleh dilabelkan sebagai 'pilihan raya' khusus untuk artis kini kembali lagi. Mulai hari ini, jika pembaca menyelak akhbar Berita Harian, pasti akan melihat borang senarai pencalonan awal Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2007 (ABP-BH 2007) disiarkan.
Ini bermakna, bermulalah tanggungjawab mereka yang selama ini mengaku menjadi peminat dan penyokong setia seseorang artis itu untuk mengundi selebriti kesayangan mereka.

Ulasan: Pendirian kita sewajarnyalah bantu-membantu dalam perkara kebaikan dan taqwa BUKAN dalam perkara maksiat dan permusuhan. Undi kita datang dari keredhaan kita terhadap maksiat yang ada dan mungkin menyebabkan tersebar maksiat dan kejahatan di bumi Allah ini. Berhati-hati dan jangan tertipu dengan ajakan dan kemilau dunia yang melalaikan.

Jangan letak bahasa Melayu di tempat kedua
KUALA LUMPUR 21 Nov. – Rakyat Malaysia perlu berhenti meletakkan bahasa Melayu di tempat kedua semata-mata kerana lebih mengutamakan bahasa Inggeris yang dirasakan lebih memberi manfaat kepada mereka.
Ketua Eksekutif Yayasan Karyawan Malaysia, Datuk Dr. Hasan Ahmad berkata, golongan yang bersikap demikian terutamanya profesional, sudah lama dipengaruhi pemikiran zaman penjajah yang mementingkan bahasa Inggeris.

Ulasan: Merdeka bermula dari dalam diri. Penjajah telah balik ke negara asal mereka, kita rupa-rupanya masih sayang kepada mereka melalui cita rasa dan cara hidup mereka sehinggakan bahasa kita dagang di negara kita yang di perintah oleh anak watan. Ke arah mana pemimpin kita?

No comments: