Thursday, November 09, 2006

Angka murtad dalam SMS tidak betul

KUALA LUMPUR 8 Nov. – Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Datuk Dr. Abdullah Md. Zin hari ini menyangkal dakwaan terdapat sejumlah 100,000 orang Islam di negara ini telah murtad. ‘‘Saya sudah beri maklumat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bahawa keadaan di Malaysia terkawal.
‘‘Saya difahamkan, angka (murtad di Malaysia) tidak menggerunkan. Maknanya, tidak banyak dan ada di kalangan mereka saudara baru dan (kelemahan) ini kita akan mantapkan.


Ulasan: Kenapa kita bersungguh-sungguh merpersoalkan jumlah tepat yang telah murtad TETAPI kita tidak sensitif dengan persoalan pokok iaitu telah berlaku dari kalangan orang kita. Tetapi kita menerima berita Utusan Melayu (5 Nov. 2006) iaitu dianggarkan lebih 70,000 rakyat Malaysia dijangkiti HIV, membabitkan lebih 8,000 kematian, sejak kes HIV positif pertama dikesan 20 tahun lepas, kata Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Bukan sedikit atau ramai yang murtad menjadi agenda utama kita kerana tugas kita ialah menyelamatkan saudara kita yang murtad. Jangan bergembira bahawa keadaan murtad terkawal di negara kita terkawal dan tidak menggerunkan.

Pemimpin sayanglah rakyatmu yang telah murtad walaupun seorang kerana dia akan pasti menerima siksaan neraka. Kita kena ingat one is too many. Persoalan yang pemimpin kena jawab : Apa tindakan untuk mengelakkan gejala murtad berlaku dan tindakan untuk membawa balik kepada Islam. Dan mendakwahkan Islam kepada semua.

No comments: