Monday, November 13, 2006

Jangan rosakkan parti

KOTA BHARU: “Umno sudah melalui segala-galanya untuk berada pada tahap ini dan tolonglah jangan rosakkan satu-satunya payung orang Melayu ini,” demikian luahan hati veteran Umno, Tan Sri Hussein Ahmad.
“Dulu kami berjuang tanpa memikirkan kepentingan diri dan bekerja untuk parti tanpa apa-apa habuan,” katanya.
Malangnya kata Hussein, Umno kini tercemar oleh pelbagai kerenah sesetengah pemimpin, termasuk yang terbabit dengan politik wang.
Dulu orang Melayu menyertai Umno kerana mahu menyumbang khidmat kepada bangsa dan negara, tetapi sekarang ada segelintir orang Melayu menyertai Umno untuk mendapatkan sesuatu, katanya…(BH 9 Nov 2006).

Ulasan: Kenapa ramai pemimpin Umno kecil atau besar sanggup merasuah (Umno memanggilnya politik wang yang sebenarnya jenayah tapi BPR tidak boleh menyiasatnya, konon Umno boleh menyelesaikan sendiri) untuk menjadi pemimpin pelbagai peringkat Umno kalau bukan mendapatkan wang dan harta. Yang sebenarnya kaya ialah pembiaya mereka yang selalunya orang bangsa asing. Sedih bila pemimpin Umno yang rasuah nampak hebat depan orang Melayu tapi melutut depan depan towkay kafir..

Kalau betul-betul sayangkan Melayu dan Islam, tinggalkan Umno.

No comments: