Thursday, November 16, 2006

Islam dilindungi & Kerajaan pertahan Islam: Pak Lah

Islam dilindungi

KUALA LUMPUR 15 Nov. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini memberi amaran akan mengambil tindakan tegas terhadap kumpulan Islam mahupun bukan Islam yang melampaui batas dengan mempersoalkan status agama suci itu.
Perdana Menteri berkata, beliau akan memastikan kesucian Islam dan fungsi Mahkamah Syariah terus terpelihara daripada sebarang cubaan untuk merendah-rendahkannya…UM.

Kerajaan pertahan Islam: Pak Lah

DATUK Seri Abdullah Ahmad Badawi memberi jaminan kerajaan akan terus memelihara kesucian Islam dan menangani cubaan merendahkan fungsi Mahkamah Syariah, tetapi pada masa sama tidak akan membenarkan penyuburan sikap kebencian dan tidak toleran…BH.


Ulasan: Yang paling utama ialah melaksanakan tuntutan Islam per se. Bukan macam orang pergi beli-belah di supermarket, pilih mana yang perlu. Sesungguhnya Allah Maha Melihat kata dikota, berjuta rakyat menjadi saksi.

Sejak bila pula mengucap selamat kepada warga Malaysia yang berlainan agama sempena perayaan mereka kita terima menjadi budaya kita? Tak jadi masalah buat rumah terbuka untuk jamu rakyat khususnya yang miskin. Cuma jangan reda agama mereka. Sebarkan dakwah terhadap masyarakat majmuk dan doakan mereka supaya masuk Islam.

No comments: