Friday, December 08, 2006

Anugerah Skrin Ke-8 artis dilarang berpakaian seksi

GLAMOR dan elegan menjadi konsep Anugerah Skrin ke-8 (AS8) kali ini yang akan diadakan pada 22 Disember ini. Biarpun mengutamakan glamor dan elegan, namun TV3 selaku penganjur anugerah tersebut tetap mempunyai pendirian bagi memastikan majlis gilang gemilang yang mengiktiraf hasil seni tempatan tidak menimbulkan kontroversi.
Untuk itu, bagi memastikan rumah siap dan pahat tidak berbunyi, TV3 mengingatkan para artis yang hadir pada majlis tersebut agar tidak berpakaian seksi dan menjolok mata terutama artis wanita.

Ulasan: Untuk keselesaan dan kesejahteraan semua pihak termasuk mempertahankan maruah wanita, kita patut menerima cadangan agar SEMUA WANITA (dan lelaki, kalau ada) tidak berpakaian seksi dan menjolok mata kecuali di hadapan suami yang sah.

Artis terutamanya artis WANITA patut faham kerana mereka dianggap sebagai idola oleh sebilangan kecil peminat. Buat cuma yang baik-baik saja dan halal tau.

Gunakan kehebatan fikiran untuk menonjol lebih hebat. Tidak perlu biarkan badan di pamerkan hanya untuk mencari habuan sementara. Bukankah kita bukan pelacur?

No comments: