Friday, July 25, 2008

Muzakarah diteruskan Pertemuan UMNO-Pas sebelum ini tunjuk perkembangan positif

KUALA LUMPUR 24 Julai – UMNO dan Pas perlu meneruskan muzakarah kerana pertemuan antara kedua-dua parti itu sebelum ini menunjukkan perkembangan positif.
Perkara itu ditekankan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari.
Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib berkata, Abdullah menegaskan muzakarah itu perlu diteruskan demi kepentingan rakyat dan agama Islam.

Ulasan: Pemimpin UMNO tak sedar diri - Belajarlah dari HAMAS...
UMNO memang Parti tak sedar diri, tak sedar di untung. Sudah kalah baru nak terhegeh-hegeh nak bermuzakarah dan bercakap tentang kepentingan melayu, kepentingan Islam. Tembelang UMNO untuk mengadakan muzakarah sudah pecah dan bau hanyir yang keluar darinya amat menyesak dan memualkan.

Hei pemimpin UMNO! Bila engkau patut bermuzakarah? Ketika engkau menang besar dulu, ketika itulah engkau menggunakan kesempatan untuk menyatukan umat melayu atas dasar Islam. Tapi engkau adalah jenis yang tak akan buat begitu, kerana engkau jenis yang berjuang untuk pertahan kuasa supaya engkau terus boleh membolot dan mengaut harta rakyat. Apabila kuasa engkau tergugat barulah tergopoh gapah mencari rakan untuk membela kepentingan Melayu/Islam. JANGAN MEMBOHONGLAH! Engkau buat begitu sebab engkau tahu tembolok engkau yang penuh dengan harta haram itu perlu terus diisi di sumbat semau-maunya. Kini nafsu serakah engkau tertahan, bagaimana akal? berpura-puralah untuk bermuzakarah agar kuasa terus kekal di tangan engaku, dan engkau boleh terus bermaharajalela melempiaskan nafsu serakah engkau.

Mari kita tengok HAMAS yang engkau tuduh pengganas dan terrorist tu. Cuba engkau orang belajar dari mereka. Bulan January 2006 dulu HAMAS menang besar dalam pilihanraya. HAMAS hampir membolot 2/3 kerusi legislatif di Palestin. Apa sikap HAMAS? Apakah ia terus membedal parti-parti lawan dan menekan rakyat dengan kemenangan besarnya? Tidak. HAMAS bukan macam engkau! Pantang menang terus jadi penyangak. Tangkap orang tanpa bicara. songlap duit komisen, letup orang dengan C4, tuduh orang main belakang, belasah orang awam dengan cota, naikkan harga minyak 43% - tak ada kerajaan segila ini seperti kerajaan engkau UMNO!

Apa yang HAMAS buat. Sebaik shj menag HAMAS ajak semua Parti yang kalah, FATAH termasuklah parti-parti nyamuk tak menang satu kerusi habukpun duduk bermuzakarah. HAMAS ajak bentuk kerajaan campuran. Engkau sanggup buat begitu...? Jauh panggang dari api. Sebab apa? HAMAS berjuang bukan untuk isi tembolok macam engkau. HAMAS berjuang untuk kepentingan rakyat Palestin, kepentingan umat Islam... bukan macam engkau.

Aku sudah meluat dengan engkau UMNO! Nyah kau dari pentas politik tanah air tercinta ini. Lagi lama engkau berkuasa entah apa-apa lagilah kezaliman yang engkau akan lakukan. sampai seorang anak yang hendak menghembuskan nafas yang terakhirpun engkau tahan ayahnya dari menatap wajah anak kesayangannya buat kali terakhir? Manusia apa engkau ini? Engkau begitu hebat menunjuk kuasa kepada rakyat tetapi engkau bacul untuk pertahan sebuah pulau kecil yang jelas merupakan milik negara ini. Engkau memang manusia BACUL!!! Nyahkau dari sisi pentas politik!! Aku taknak tengok lagi muka engkau!!
(Luahan perasaan HMN dari email yang di terima tadi).

No comments: