Monday, July 07, 2008

Perhimpunan protes harga barang gagal - Najib

PUTRAJAYA 7 Julai 2008 - Perhimpunan Protes Sejuta Rakyat - Protes Sampai Turun di Stadium Kelana Jaya, Petaling Jaya semalam gagal mencapai matlamat kerana ia hanya dihadiri para penyokong fanatik pakatan pembangkang. Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, perhimpunan yang kononnya akan dihadiri sejumlah besar rakyat mencecah sejuta orang tidak seperti yang digembar-gemburkan…

Ulasan: Perhimpunan itu adalah sebagai PROTES RAKYAT terhadap kerajaan BN yang menaikkan harga petrol dan diesel baru-baru ini yang menjadi penyebab kepada kenaikan harga barangan. Yang pastinya: 1) penyokong pakatan pembangkang pun adalah RAKYAT negara ini, dan 2) semua rakyat termasuk penyokong BN dan yang tidak menyokong apa-apa parti pun terkesan dan menderita dengan tindakan BN itu. 

Kalau menteri-menteri hendak sangat melihat 1 juta rakyat turun ke jalan, sila beri laluan untuk rakyat berhimpun aman. Jangan menakut-nakutkan rakyat menggunakan sebarang jentera kerajaan. Peranan asas polis ialah memastikan keamanan di mana saja bukan menyemai provocateurs.

Tetapi yang lebih penting ialah sudah bermula protes rakyat sehingga TURUN. Kalau sudah kehabisan idea kerana terlalu lama memerintah dan tidak lagi prihatin dengan protes rakyat, BN sila akur dan beri laluan sebagai gentleman untuk parti lain memerintah Malaysia.

No comments: