Tuesday, May 01, 2007

MB Pahang komen tentang AF

KUANTAN 30 April – Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob yang turut tertarik dengan perkembangan Akademi Fantasia (AF), menganggap peminat membuat tindakan tidak bijak apabila tidak mengundi penyanyi berbakat iaitu Muhammad Aizat Amdan (Aizat). Adnan berkata, beliau memberikan sokongan kepada peserta AF5 berkenaan serta seorang lagi yang masih bertahan, Dafi kerana kedua-dua mereka adalah dari Pahang. Namun beliau kecewa kerana masyarakat tidak memilih kedua-dua peserta berkenaan yang disifatkannya amat berbakat.

Ulasan: Sokongan kita hanya kerana kebenaran bukan kerana taksub kenegerian. Kepada Tok MB: Hentikanlah memberi promosi kepada AF dan rancangan-rancangan yang serupa supaya turut menyokong satu program hiburan yang tidak mempunyai manfaat kearah Malaysia yang berwibawa melainkan hanya hiburan lalai, merugikan dan hanyalah menghasilkan artis yang telah lama merosakkan nilai agama dalam masyarakat.

Sebagai rakyat yang terdidik kami melihat tindakan Tok MB yang langsung tidak berasas kerana menjatuhkan kredibiliti seorang pemimpin nombor satu negeri.



  

No comments: