Wednesday, March 19, 2008

Hargai 4 tahun gemilang: PM

(Artikel di bawah telah di terima sebelum hari pilihan raya 8/3/08. Terima kasih kepada sesiapa yang menghantarnya.)

BUTTERWORTH: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyifatkan kepemimpinannya selama empat tahun lalu sebagai tempoh yang penuh dengan kejayaan dan kerana itu, beliau bertekad untuk meneruskan kecemerlangan itu untuk kemakmuran rakyat...(rujuk Berita Harian, 4/3/08).

Fikir-fikirlah: Berlaku benarlah bila melihat di sekeliling yang berlaku di depan mata kita: Harga minyak melambung, Kos hidup tinggi (harga barang naik), Jenayah meningkat (keselamatan rakyat terutama wanita dan anak-anak tidak lagi terjamin), Demokrasi semakin terhakis, Khazanah negara dibolot kroni, Rasuah membarah dan membelit negara (kata bidalan: Di mana ada gula, disitu ada semut. Rakyat melihat: Dimana ada BN-Umno, di situ ada RASUAH), Pemimpin politik BN jadi semakin kaya melalui jalan yang tidak sah (biasanya melalui KKN (korupsi/rasuah, kronisme dan nepotisme)), Rakyat sibuk bekerja siang malam diatas nama pembangunan untuk mendapat sekelumit kerana takutkan kemiskinan tapi sebahagian besar masuk ke kantung pemimpin politik BN dalam pelbagai peringkat dan kroni-kroni BN.

Apakan daya Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi telah mengkhianati mandat besar yang rakyat berikan pilihan raya 2004. Keluhan rakyat tidak dipedulikan.Projek berbilion ringgit di agih sama sendiri. Keupayaannya menguruskan ekonomi dipertikai. Suara kritikan rakyat dianggap musuh.

Maaf, demi masa depan anak cucu kita yang akan merana dan merempat di bumi sendiri, kita sebagai rakyat terpaksa tinggalkan dahulu BN, supaya BN boleh menginsafi diri dan bertukar akhlak supaya menjadi lebih baik untuk ikhlas berkhidmat untuk rakyat. Untuk pilihan raya kali kita perlu pilih parti selain BN kerana BN tidak lagi prihatin terhadap masalah yang dihadapi rakyat kerana wakil-wakil rakyat hanya sibuk dengan agenda peribadi masing-masing untuk mengaut kekayaan negara melalui cara yang tidak sah.

Oleh itu di syorkan supaya kita segera menamatkanlah kuasa mutlak dan ego pemimpin BN. Anda mampu mengubahnya melalui undi anda. Undi adalah hak rakyat untuk memilih kerajaan yang BERKHIDMAT UNTUK RAKYAT dan SIFAR RASUAH.

Gunakan hak anda sebaik mungkin dalam pilihan raya 8 Mac, Sabtu ini.
Undilah parti selain dari BN.

No comments: