Wednesday, March 26, 2008

Langkah ringankan beban rakyat

KUALA LUMPUR 25 Mac – Kerajaan hari ini mengumumkan akan memperkenalkan tiga langkah khusus bagi meringankan beban rakyat terutama golongan berpendapatan rendah.
Selain tiga langkah itu, kerajaan turut menyatakan ia tidak akan menaikkan harga minyak dan gas pada masa ini.
Berikutan keputusan tersebut, kadar tarif elektrik sedia ada akan dikekalkan.
Dalam ucap utamanya pada Persidangan Pelaburan Malaysia 2008 di sini hari ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menghuraikan perancangan bagi melegakan keresahan rakyat berhubung kenaikan kos sara hidup yang menjadi isu dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 pada 8 Mac lalu...(UM, 26/3/08).

Ulasan: Alhamdulillah kuasa rakyat rupa-rupanya boleh menundukkan kerajaan BN yang selama ini sombong dan kebal sehingga menyebabkan BN tidak prihatin kepada rakyat. Jelas kini bahawa keuntungnya tunai kembali kepada rakyat juga.

Cogankata baru PDRM
Cogankata baru polis ialah Tegas, Adil dan Berhemah menggantikan Mesra, Cepat dan Betul manakala lencana baru pula ialah Integriti Amalan Kita menggantikan Saya Anti Rasuah.

Ulasan: Rakyat harap ini dilaksanakan dalam kehidupan sehari. Rakyat suka sangat melihat polis yang tidak mengamalkan rasuah,dan bertindak adil walaupun terhadap pesalah.

No comments: