Friday, May 27, 2011

Bila orang Islam sudah tak kisah amal Islam...

Apabila orang Islam Bosnia dulu melalaikan perintah Allah dlm pelbagai gaya...maka mereka telah di dera dan di bunuh beramai-ramai oleh jiran mereka (orang Kristian) dan oleh pasukan Serbia dalam Perang Balkan yang berlangsung pada tahun 1992-1995.

Perang itu dikatakan sebagai kejahatan perang terburuk di Eropah setelah Perang Dunia II. Lebih 200,000 Muslim Bosnia menjadi korban kekejaman pasukan Serbia selama perang berlangsung, dan sekitar 20,000 muslimah menjadi korban perkosaan yang dilakukan secara sistematik oleh pasukan Serbia... Itu belum lagi cerita mengenai pembunuhan beramai-ramai Srebnica

Pengajaran: Bila kita lalai amalkan Islam secara terang-terang dan cara hidup kita yang nampaknya seolah-olah hebat seperti orang kafir atau melebihi mereka. Allah akan mendatangkan musibah kepada kita dan kita akan dihinakan kerana kita mencari kehebatan diluar agama Allah. Dan dunia nampak kita menjadi hina.

Ingatlah bila-bila kita orang Islam hanya MULIA bila kita mengAMALKAN ISLAM. Kita akan jadi mulia, hebat dan boleh menyelamatkan orang lain daripada nereka, Insya Allah. Tidak ada cara lain.

No comments: