Tuesday, August 19, 2008

Anwar akui tidak mampu tanggung perbelanjaan penyokong

BUKIT MERTAJAM 18 Ogos — Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak mempunyai dana yang cukup bagi menaja makan dan minum para penyokongnya yang hadir pada setiap ceramahnya.
“Puluhan ribu yang datang tetapi air pun tak ada. Saya tak mampu...Saya juga tidak mempunyai saham atau tanah,” katanya kepada kira-kira 100 orang di ceramahnya di Kampung Belah Dua, di Permatang Pauh di sini malam tadi…

Ulasan: Susahnya menjadi pembangkang kerana kita memang tidak berduit. Satu-satunya aset kita ialah kehendak kita untuk melihat negara bebas dari kezaliman dan kronisme BN. Jiwa merdeka itulah yang menyebabkan negara terjajah dulu menjadi merdeka. Lawan tetap lawan untuk keadilan merata dan hapuskan rasuah di negara ini.

Jangan biadap
BUKIT MERTAJAM 17 Ogos – Datuk Seri Najib Tun Razak membidas pembangkang yang bersikap biadap terhadap pemimpin UMNO dan menggunakan pelbagai pendekatan untuk mencapai kemenangan pada pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh.
Menurut Timbalan Perdana Menteri, sikap berkenaan melambangkan imej pembangkang yang tidak berbudi bahasa dan akan diamalkan jika diberi peluang memerintah negara...

Ulasan: Semua media yang di punyai oleh kroni BN biasanya di dalam kempen pilihan raya kecil akan melaporkan kejahatan penyokong pembangkang. Kepada polis sila bertindak profesional dan tangkap siapa sahaja yang melanggar undang-undang negara kita. Tapi banyak foto di dalam internet menggambar penyokong BN/UMNO yang beraksi lucah...

Jangan perleceh sumpah Saiful - PM
BUTTERWORTH 17 Ogos - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi percaya Mohd. Saiful Bukhari Azlan tentunya menyedari balasan Tuhan terhadap sumpah yang dilafazkannya jika beliau berbohong bagi membuktikan dirinya diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Perdana Menteri berkata, sumpah yang dilakukan oleh bekas pembantu peribadi Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu Jumaat lalu merupakan pilihan Mohd. Saiful sendiri yang tidak boleh dipaksa…

Ulasan: PM jadi jurucakap Saiful? Cadangan supaya bermubahalah dicetuskan oleh Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin pada bulan Julai lalu rupanya terhad penggunaannya iaitu kes li’an (bila berlaku si suami menuduh isterinya berzina) sahaja dan tidak boleh di gunakan di dalam kes jenayah. Dalam kes jenayah, prosidur jenayah biasa di ikuti. Tanyalah pakar syari’ah supaya lebih jelas.

Nota: Saiful Harus Kemuka Keterangan Di Mahkamah Bukan Di Tempat Awam - Persatuan Peguam Syarie
Mohd Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa diliwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, sepatutnya mengemukakan segala dakwaan atau keterangan di mahkamah dan bukan di tempat awam serta disiarkan media, kata Setiausaha Agung Persatuan Peguam Syarie Malaysia Musa Awang. Beliau berpendapat tindakan Mohd Saiful bersumpah laknat seolah-olah tidak menghormati dan mencabar kewibawaan insitusi mahkamah…(BERNAMA).

Raja Petra boneka - Shafee
KUALA LUMPUR 17 Ogos - Peguam terkenal Datuk Muhammad Shafee Abdullah menyifatkan penulis blog, Raja Petra Kamaruddin sebagai boneka kepada individu tertentu dalam propaganda perjuangan politik mereka.
Beliau turut menyifatkan Raja Petra seorang yang pengecut kerana tidak dapat mempertahankan diri dalam menyelesaikan kesnya di mahkamah dan sentiasa berselindung di sebalik kesalahan yang dilakukan…

Ulasan: Pelik juga kenapa peguam terkenal (?) terpaksa turun membuat sidang akhbar seolah memohon rakyat mendengarnya. Jangan-jangan sudah hilang kepercayaan kepada mahkamah di negara ini? Datuk saman saja Raja Petra itu, biar rakyat lihat Datuk dan Raja bersilat dalam mahkamah.

No comments: