Thursday, August 07, 2008

BN janji tentangan sengit di Permatang Pauh

SUBANG 7 Ogos – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Barisan Nasional (BN) akan memberikan tentangan sengit kepada pembangkang pada pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh.
Timbalan Perdana Menteri berkata, walaupun sentimen pengundi di kawasan itu sudah diketahui umum, namun BN akan tetap berusaha meyakinkan mereka…

Ulasan: Jangan ada terlalu confidence Anwar boleh menang sebelum kita berusaha all out. Kita kena beri perhatian terhadap janji Najib ini kerana BN/UMNO mempunyai kuasa dan wang. Dalam pilihan raya kecil yang telah berjalan selama ini rakyat melihat di depan mata bagaimana kuasa contohnya polis dan FRU di selewengkan untuk menakutkan rakyat dan mencederakan pekerja parti pembangkang serta wang digunakan untuk membeli undi rakyat..

Parti serpihan Pas umum calon Permatang Pauh 15 Ogos
KUALA KRAI 7 Ogos — Angkatan Keadilan Insan Malaysia (Akim), parti serpihan Pas yang akan turut bertanding pada pilihan raya kecil kawasan Parlimen Permatang Pauh di Pulau Pinang, akan mengumumkan nama calonnya pada 15 Ogos ini, sehari sebelum hari penamaan calon. Presidennya, Hanafi Mamat berkata, beliau yakin calon Akim akan mendapat sokongan penduduk Permatang Pauh khususnya daripada kalangan penyokong Pas…

Ulasan: BN sudah tentu gembira kerana Akim dapat memecahkan undi Anwar. Bila masuk bertanding hanya untuk memecahkan undi itu maknanya menyokong kezaliman BN/UMNO. Ini bukan masa tunjuk kekuatan antara kita yang mencintai keadilan. Mari bersama-sama wahai pencinta keadilan dimana saja, kita berusaha mengalahkan parti BN/UMNO yang menjadi tonggak kezaliman di negara ini.

No comments: