Friday, August 15, 2008

Calon BN mampu tewaskan Anwar - PM

KUALA LUMPUR 14 Ogos - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yakin dengan keupayaan calon Barisan Nasional (BN), Datuk Arif Shah Omar Shah untuk menumbangkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim pada pilihan raya kecil Permatang Pauh, 26 Ogos ini.
Perdana Menteri berkata, sebagai pemimpin tempatan Arif Shah yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Jaya mempunyai pengaruh dan populariti tersendiri, khusus di kalangan penduduk kawasannya…

Ulasan: Apa ertinya bila calon BN berjaya tewaskan Anwar? TAHNIAH kepada rakyat yang membuat pilihan untuk hidup di bawah pemerintahan BN/UMNO yang selama ini telah menyebabkan berleluasanya budaya rasuah dan penyelewengan kerana terlalu lama memerintah di negara ini dan ramai pemimpinnya dalam berbagai peringkat terlibat membolot kekayaan negara melalui cara yang tidak sah. Apakah kita menolak keadilan untuk di kecap oleh semata-mata kerana kita cintakan kezaliman?

Minyak dijangka turun
KUALA LUMPUR 14 Ogos – Kerajaan berharap trend penurunan harga minyak dunia berterusan supaya harga bahan api itu di pasaran tempatan dapat dikurangkan pada kadar yang lebih rendah berbanding sekarang.
Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, pada ketika ini trend tersebut memberi satu harapan baru kepada kerajaan untuk menurunkan harga minyak sekali gus mengurangkan bebanan hidup rakyat…

Ulasan: Bila nak naikkan harga minyak, boleh di lakukan cepat. Tapi bila nak turunkan harga, kenapa tidak boleh cepat? Jangan sibuk cakap saja, kena laksanakan. Khabarnya Singapura sudah turunkan harga minyak beberapa kali mengikut trend harga minyak dunia. Apakah kerana pemikiran masih belum di luar kotak yang ada pada pemimpin di negara sedang membangun walaupun hendakkan sangat menjadi maju?

No comments: