Wednesday, March 30, 2011

Utusan putar belit kenyataan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat

Utusan putar belit kenyataan Nasrudin
Harakahdaily  

KUALA LUMPUR, 29 Mac: Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan (gambar) mendakwa akhbar Utusan Malaysia memutar belit kenyataannya berhubung penubuhan suruhanjaya diraja bagi menyiasat video seks yang didakwa melibatkan seorang pemimpin pembangkang.

Nasrudin menafikan bahawa beliau bersetuju dengan penubuhan suruhanjaya itu sebaliknya berkata, perkara yang harus diutamakan adalah mengenai prinsip keadilan berhubung tuduhan tersebut.

Mengulas lanjut, beliau berkata pihak yang membuat tuduhan itu mesti menampilkan saksi.

"Saya kata, saya tak nak bercakap soal mekanisme. Saya nak cakap pasal prinsip.

"Yang menuduh dan memfitnah kena bagi bukti saksi yang jelas dan pengadilan mesti diberikan," katanya kepada Harakahdaily.

Beliau menegaskan, siasatan selepas video itu disebar kepada umum adalah tindakan yang salah.

"Tuduh merata-rata dulu selepas itu baru nak nak buat siasatan, ini tindakan tak betul," katanya.

Tambahnya, Pakatan Rakyat tidak takut untuk disiasat namun keadilan mesti diutamakan.

"Kita tidak takut pada siasatan tapi keadilan mesti ditegakkan. Suruhanjaya atau apa itu mekanisme. Prinsipnya keadilan dan ini mesti ditegakkan dulu," katanya.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan kononnya Nasruddin menyambut baik cadangan supaya pemimpin Pakatan Rakyat dijemput sebagai pemerhati dalam suruhanjaya tersebut.

Ulasan: Demikianlah putar belit yang di lakukan Utusan Malaysia yang bersengkokol dengan UMNO. Utusan Malaysia menamakan dirinya Penyebar Fikiran Rakyat Tapi rakyat sudah jelak dengan perangainya telah menamakannya sebagai yang Peracun Fikiran Rakyat atau pun Penyebar Fikiran Rakyat Songsang.

No comments: