Wednesday, February 27, 2008

Kebenaran Terselah Jua

Terkedu bila mendengar Tun R Mahathir mendedahkan kezaliman BN melalui video 26/2/08:

"Saya pun menyalahgunakan kuasa masa saya dulu..
Lihat Dato’ Seri Anwar apa jadi kepadanya?
Saya tangkap, saya tauk (loghat Kedah yg bermaksud buang) masuk dalam tahanan.
Semua orang nampakkan? Saya tangkap Dato’ Seri Anwar...
Bukan dia ada sebab-sebab apapun...tak dak, tak dak sebab apapun..
Bukan ada kesalahan apapun yang dilakukan oleh Dato’ Seri Anwar. Tak dak langsung...
Sebab itu, ini adalah suatu KEZALIMAN..."

Ulasan: Akhirnya kebenaran terserlah juga setelah hampir 10 tahun Malaysia dalam kucar kacir. Maaf, terpaksalah kita tolak kerajaan BN yang sentiasa zalim. Lihatlah bagaimana semua jentera kerajaan Malaysia digunakan untuk memenuhi agenda peribadi pemimpin politik: polis dan KPN, hakim, pendakwaraya, ahli kimia, media massa dll. Semuanya menunjukkan kita sangat-sangat memerlukan kerajaan yang cintakan BERSIH dan ADIL subur dalam negara tersayang ini.

No comments: