Monday, February 25, 2008

Kemenangan petanda baik: PM

KEPALA BATAS: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyifatkan kemenangan Barisan Nasional (BN) di tujuh kerusi Parlimen dan dua Dewan Undangan Negeri (DUN) tanpa dicabar pada hari penamaan calon semalam, sebagai petanda baik yang menunjukkan keyakinan rakyat terhadap BN.
Sehubungan itu, Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN, yakin gabungan 14 parti itu dapat mengulangi kejayaan lalu dengan memperoleh majoriti lebih dua pertiga pada Pilihan Raya Umum Ke-12, 8 Mac ini.

Ulasan: Petanda baik itu adalah khabar ngeri untuk rakyat yang hanya jadi alat untuk pemimpin BN kaya. Bagi pemimpin BN ialah adalah petanda baik untuk terus meneruskan agenda peribadi untuk mengaut harta kekayaan negeri dan negara melalui cara yang tidak sah. Pernahkah kita bertemu pemimpin BN/UMNO yang miskin?

PM janji Kabinet terbaik
KEPALA BATAS 24 Feb. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi memberi jaminan akan menubuhkan barisan Kabinet yang terbaik dengan gabungan muka lama dan baru sekiranya Barisan Nasional (BN) diberikan mandat baru pada Pilihan Raya Umum Ke-12. Menurut Perdana Menteri, untuk tujuan itu semua calon BN yang dipilih bertanding pada pilihan raya umum kali ini merupakan calon yang sebaik-baiknya dan telah melalui proses siasatan Badan Pencegah Rasuah (BPR), mahkamah serta Jabatan Insolvensi...( http://www.utusan.com.my, 24/2/08).

Ulasan: Apa di harap dari mulut yang pernah berdusta? Kalaulah BPR berwibawa bukan di bawah PM, sudah tentu ramai lagi tak lulus tapisan BPR. Kabinet yang penuh dengan Menteri-menteri yang bermasalah.

BN menang 9 kerusi -- Tanda bakal peroleh mandat memerintah negara – PM
KUALA LUMPUR 24 Feb. – Barisan Nasional (BN) menang tanpa bertanding di sembilan kerusi pada hari penamaan calon hari ini, memberikan petanda awal ia akan mencatat kemenangan besar pada Pilihan Raya Umum Ke-12...( http://www.utusan.com.my, 24/2/08).

BN amal demokrasi – PM
PULAU PINANG 23 Feb. – Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini menegaskan kerajaan yang ditubuhkan di negara ini sentiasa mengamalkan demokrasi berparlimen dan bukannya bersifat diktator...( http://www.utusan.com.my, 24/2/08).

Ulasan: Sila baca amalan demokrasi yang di amalkan di negara maju. Masih jauh dari landasan yang sebenar. Kita 
(iaitu pemimpin BN) seronok dengan projek pembangunan dunia maju yang membawa rezeki melalui kroni mereka tetapi pemikiran kita masih jauh ketinggalan di alam purba. Kalaulah 50 tahun kita telah amalkan 
demokrasi....

No comments: