Thursday, February 21, 2008

UMNO jalankan kempen 'kenang budi'

MARAN 20 Feb. - Tiga sayap parti UMNO Bahagian Maran kini giat menjalankan kempen 'kenang budi' kepada 31,000 pengundi di Parlimen Maran di sini.
Ketua Puteri UMNO Pahang, Datuk Shahaniza Shamsudin berkata, gerakan bersepadu antara Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO bahagian itu bertujuan mengeratkan hubungan ahli-ahli parti tersebut dengan pengundi.
''Puteri UMNO komited dalam melaksanakan tanggungjawabnya untuk menyedarkan pengundi supaya melihat rekod cemerlang perkhidmatan Barisan Nasional (BN) dalam membina tamadun bangsa yang bermaruah.
''Kecemerlangan sesebuah bangsa itu banyak bergantung kepada kebijaksanaan pemimpin merencanakan program pembangunan minda dan fizikal rakyat agar dapat menjalani kehidupan yang selesa dan makmur,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini...(UM, 21/2/08).

Ulasan: Pemimpinlah yang wajar berterima kasih dan mengenang budi kerana rakyat telah memilihnya. Pemimpin datang dan pergi tetapi kepentingan rakyat di utamakan dan negeri juga negara selamat daripada pemimpin yang curang yang mengaut harta/khazanah negara/negeri di sebalik perjuangan membela rakyat. Jangan sepanjang pemimpin berkuasa, rakyat menangis kerana hak mereka di zalimi.

Habib perkenal hadiah utama ABPBH
AMPANG: Penaja utama Anugerah Bintang Popular (ABPBH) 2007, Habib, memperkenalkan dua set barang kemas yang bakal menjadi milik Bintang Paling Popular dan pembaca bertuah, masing-masing bernilai RM150,000 dan RM50,000, di bilik pamerannya di Ampang Point di sini, semalam...(BH, 21/2/08).

Ulasan: Rezeki dari Allah. Oleh itu, berhati-hatilah.

Belia tak wajar sia-sia usia muda
KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Jeanne Abdullah menasihatkan golongan belia supaya tidak mensia-siakan zaman muda mereka yang sangat berharga nilainya. Sebaliknya, beliau berkata, mereka perlu memanfaatkan setiap saat zaman muda yang datang cuma sekali, dengan melakukan pelbagai aktiviti berfaedah untuk menempa kejayaan dalam hidup masing-masing....(BH, 21/2/08).

Ulasan: Di luar rumah, kerajaan sepatutnya membentuk mereka berakhlak mulia bukan melalaikan.

Johor: Pembangkang cuma berjanji
BATU PAHAT: Pengundi di Johor tidak harus mudah terpengaruh dengan janji kosong parti pembangkang yang kononnya ingin mengubah corak pentadbiran negara jika mereka diberi peluang memerintah.
Sehubungan itu, Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri mengingatkan agar pengundi supaya berfikir beberapa kali sebelum mengambil keputusan untuk memangkah calon parti pembangkang pada pilihan raya umum, 8 Mac ini....(BH, 21/2/08).

Ulasan: Rakyat yang bijak memilih pemimpin yang bersih dan adil yang tidak amalkan rasuah. Bila negara akan jadi BEBAS dari RASUAH?

China larang siar kartun asing waktu perdana
BEIJING: China memperluaskan larangan program kartun asing termasuk 'SpongeBob SquarePants', 'Mickey Mouse' dan 'Pokemon' daripada menyekat siarannya ketika waktu perdana yang berkuat kuasa 1 Mei ini.
Menerusi larangan baru itu, Beijing kini menetapkan larangan penyiaran kartun asing antara jam 5 petang hingga 9 malam dan memberi alasan langkahnya itu bertujuan melindungi industri kartun tempatan....(BH, 21/2/08).

Ulasan: Kita bila lagi?

No comments: