Thursday, February 14, 2008

PM ulas desas-desus pembubaran Parlimen hari ini

BANGI 12 Feb. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini menafikan desas-desus yang semakin hangat bahawa beliau akan mengumumkan pembubaran Parlimen, esok.
‘‘Tidak... tidak lagi, pandailah you,’’ kata Perdana Menteri sambil tersenyum lebar ketika pemberita mengajukan soalan mengenai khabar angin kemungkinan beliau mengumumkan pembubaran Parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum ke-12 diadakan. Abdullah juga menolak saranan pemberita bahawa mesyuarat Kabinet esok adalah yang terakhir yang akan dipengerusikan oleh beliau sebelum pilihan raya umum.
Secara bersahaja beliau berkata: ‘‘Khabar angin, itu yang seronok dengar, siapa cakap? Mesyuarat Kabinet ada lagi, ada lagi, dalam penggal ini ada lagi mesyuarat Kabinet.’’... ...(UM, 13/2/08).

&

Parlimen bubar -- Tarikh penamaan calon, pilihan raya ditentukan hari ini

PUTRAJAYA 13 Feb. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini mengumumkan pembubaran Parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum ke-12 diadakan, iaitu 15 bulan sebelum mandat penggal sekarang berakhir pada Mei 2009...(UM, 14/2/08).

Ulasan: Bandingkan kedua-dua berita di atas. Rupa-rupanya PM kita 'hidup-hidup' membohongi rakyat. Betullah bidalan orang tua-tua yang di ubahsuai: Siakap senohong, gelama ikan duri, bercakap bohong pun jadi (perdana) menteri. Apalah hendak di harapkan dari PM yang berbohong terhadap perkara seserius pilihan raya umum. Sayonara BN...

No comments: