Thursday, September 17, 2009

BN/UMNO ibarat daun yang sedang dimamah ulat..

Tajuk asal: amno/BN ibarat daun yang sedang dimamah ulat..

Den dah koba dah...pekung amno/BN sedang dibuka oleh orang amno/BN juga..

amno sekarang sedang diasak dari pelbagai sudut..dari depan..dari belakang..dari kiri..dari kanan..dan yang paling haru dari dalam sendiri..kenapa amno/BN jadi begini..? adakah balasan tuhan terhadap keangkuhan dan ketakburan pimpinan dan ahlinya..kalau ya..peringatan juga kepada semua parti2 yang berada di dunia politik Malaysia hari ini..jadikan kisah amno/BN ini sebagai tauladan..

amno/BN semakin kehilangan pengikut dari kalangan orang muda..kata Tun Daim..orang lama amno/BN ini menyatakan 80% orang muda sedang memalingkan muka mereka dari amno/BN..apa yang menyebabkan ianya berlaku? kerana sikap mereka yang merasa sudah selesa dengan kuasa ada di tangan..mereka leka akan kemenangan yang telah diberi rakyat..mereka lupa satu hari nanti rakyat akan menghukum mereka diatas kelalaian dan keangkuhan mereka..maka sekarang ini mereka seperti daun yang sedang dimamah ulat..lama kelamaan amno akan lenyap..

kebajikan rakyat tidak dihirau..keutamaan sepatutnya untuk rakyat ditunda ke belakang..keselesaan rakyat bukan tanggungjawab mereka..keselamatan rakyat tidak dititikberatkan..bagi amno/BN itu semua hanya untuk pemimpin yang berkuasa..kerana mereka wakil kepada rakyat..maka segala kesenangan..keselamatan ..keselesaan hanya pemerintah yang layak terima ..rakyat kena berusaha sendiri untuk kehidupan mereka sendiri..maka kenapa mereka yang tidak boleh membela rakyat diberi kuasa lagi..? PRU13 akan menjawab semua ini..rakyat harus tegas untuk memastikan kehidupan kita mengikut kemahuan kita..

selalunya orang akan menyatakan keburukan temannya setelah ia disingkirkan..begitu juga yang berlaku kepada amno..bila bekas2 ahlinya yang berpengaruh mula membuka kain temannya sehelai demi sehelai..sekiranya ia tidak dihentikan..maka akan telanjang bulatlah temannya...tapi siapa yang akan menghentikan mereka dari menelanjangkan amno..siapa berani..?

dihentikan tidak berguna lagi..amno sudah pun ditelanjangkan oleh tangan2 mereka yang di dalam amno sendiri..entah la amno..bersedia sajalah untuk dikafankan..supaya amno tidak lagi diaibkan..yang tinggal di dalam amno sekarang adalah pimpinan yang serupa tin kosong..cakap berdegar2..tapi tiada isi..tidak satu pun dapat mendatangkan menafaat kepada rakyat dan negara melainkan hanya utnuk poket dan kroni..

wallahualam..
dari http://haninasution.blogspot.com/

Ulasan: Tapi ingat BN/UMNO masih lagi MEMERINTAH negara kita. Pelik kalau BN/UMNO tidak akan menggunakan segala helah yang terdaya untuk mengekalkan kekuasaannya menjajah Malaysia. Sekadar contoh menggunakan peraturan dan undang-undang  yang ada serta jentera kerajaan seperti SPR, Polis, Tentera, Mahkamah dsbnya. Sila bongkar habis-habisan dan sebar sekiranya anda mengetahuinya. Do something for the sake of our nation. Bagi yang tak punya apa-apa, perlu sentiasa berdoa supaya Allah mengalahkan BN/UMNO seperti tentera Ahzab dulu dan memenangkan Islam di atas runtuhan BN/UMNO.

No comments: