Thursday, September 10, 2009

Memang UMNO Samseng Dan Pengkianat Bangsa

Oleh: mohdnoorawang

Tepat dan betul apa yang diperkatakan oleh Ketua Penerangan PAS Haji Idres bin Haji Ahmad "UMNO bersifat samseng", bukan sekadar samseng malah pengkianat nombor wahid di bumi Malaysia.

Hampir 95% pemimpin UMNO tidur dalam kancah rasuah wang dan rasuah politik. Dan 95% pemimpin UMNO peringkat tertinggi mengunakan kuasa dan kedudukan dalam parti dan kerajaan mencari habuan politik perut yang parah dan sukar dibenteras.

Contuh terkini amalan rasuah secara terbuka dalam penerimaan dan sogokan wang puluhan juta ringgit untuk mengerakan parti komponen Barisan Nasional. Yang paling ketara ialah UMNO dan MCA menerima habuan wang secara tidak betul.

Malah UMNO punca provokasi antara kaum. Seperti menghina ugama lain dalam episop berarak kepala lembu berdarah. Tidak dapat dinafikan pemimpin UMNO dan Perdana Menteri Malaysia DS Mohd Najib Razak dicalit dengan episop duka kisah pembunuhan dan perasuah nombor wahid. Namun bukti dan pertuduhan pemimpin UMNO tidak dapat dibuktikan secara jelas. MENGAPA DAN KENAPA?

Kuasa yang berada ditangan digunakan dengan secara maksimum demi kepentingan peribadi dan kedudukkan. Semua cabang yang kepolisian dan kehakiman dikawal secara remote control oleh pemimpin UMNO peringkat pusat dan kementerian.

Yang paling mendukacita dan secara terang UMNO sendiri menindas dengan rakus sekali mengunakan kuasa kepolisian atas arahan pehak yang berkuasa menjengkel bangsa Melayu.

Terpulang kepada rakyat untuk menyenaraikan samseng UMNO dalam mencari kepuasan politik dan kepentingan peribadi. Hanya dengan bersifat samseng UMNO dapat bernafas seketika sebelum PRU 13 nanti.

Di ambil dari: http://www.tranungkite.net/v9/modules.php?name=News&file=article&sid=2571

Ulasan: Sudah 52 tahun BN/UMNO mengganas dan menjajah Malaysia kita. Tak kan nak berikan lagi 52 tahun? Rakyat terpaksa memilih parti lain selain parti BN/UMNO untuk menjadi kerajaan negeri dan kerajaan pusat. Parti lain selain BN/UMNO pun boleh memerintah tanpa rasuah dan penyelewengan.

No comments: