Monday, December 22, 2008

Cegah maksiat di Dataran Seremban

SEREMBAN 21 Dis. - Penguatkuasaan secara berterusan akan dilakukan oleh Majlis Perbandaran Seremban (MPS) dalam usaha memastikan Dataran Seremban tidak dijadikan lokasi maksiat oleh golongan remaja.
Yang Dipertuanya, Datuk Abd. Halim Abd. Latif berkata, pihaknya amat mengambil berat mengenai masalah sosial di kalangan belia di Dataran Seremban yang turut menjadi tumpuan pelancong dalam dan luar negara.
Kata beliau, pihaknya sering bekerjasama dengan Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan (JAINS) dengan melakukan operasi serta rondaan bagi mencegah gejala sosial negatif sekitar bandar Seremban…

Ulasan: Eloklah sekali kalau kerajaan pusat yang mempunyai kuasa memerintah membendung punca maksiat awal-awal lagi. Kalau tidak, lorong-lorong maksiat akan berkembang menjadi jalan dan lebuhraya maksiat. Maksiat di Dataran Seremban dan di dataran-dataran lain (termasuk Dataran Merdeka) di negara ini hanyalah hasil yang di semai sebelumnya. Kalau sudah benar 51 tahun serius membenteras maksiat, sudah tentu maksiat menguuncup bukan kembang mekar semakin umur negara ini.

No comments: