Monday, December 01, 2008

UMNO ambil tindakan laporan palsu politik wang

PUTRAJAYA 28 Nov. – UMNO akan mengambil tindakan terhadap pihak yang terbabit membuat laporan palsu berhubung penggunaan politik wang pada pemilihan parti peringkat cawangan dan bahagian baru-baru ini.
Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, Jawatankuasa Lembaga Disiplin akan mengadakan mesyuarat dalam jangka masa terdekat untuk memutuskan bentuk tindakan yang akan diambil terhadap pihak terlibat.
Katanya, siasatan yang dijalankan mendapati tiga suku daripada 900 hingga seribu laporan yang diterima adalah palsu, sekali gus berniat jahat untuk menjatuhkan individu yang dilaporkan.
“Tindakan akan diambil ke atas mereka yang terlibat. Selepas meneliti semua laporan itu, tiga suku daripada aduan itu adalah tidak benar. Kepada yang didapati bersalah, Badan Pencegah Rasuah (BPR) akan menentukan hukuman yang sewajarnya,” katanya kepada pemberita selepas majlis program bersama rakyat `membaik pulih Sungai Chuau dan menambah populasi kelah’ di sini hari ini…

Ulasan: Pertama kena bersihkan UMNO dari rasuah. Kedua kena didik orang UMNO supaya hati jadi bersih dan tidak cintakan dunia melebihi akhirat.

No comments: