Tuesday, November 03, 2009

Awas janji manis lelaki asing

TAWAU 2 Nov. – Wanita di negara ini diingatkan supaya berhati-hati dan tidak mudah terpedaya dengan pujukan serta janji-janji manis lelaki asing untuk mengelak mereka terjebak ke dalam sindiket tidak sihat.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, wanita Malaysia perlu berfikir panjang apabila ditawarkan pelbagai janji dan ganjaran yang mungkin merupakan umpan untuk memerangkap mereka.

“Saya juga berasa bimbang apabila terbaca mengenai peratusan kes jenayah terutama yang melibatkan rakyat asing yang menggunakan wanita Malaysia sebagai mangsa (dalam aktiviti-aktiviti tidak sihat).

“Saya minta wanita Malaysia jangan diperdaya. Jangan mudah dipergunakan terutama ketika mereka diajak untuk pergi ke luar negara,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Jalinan Bestari kementeriannya di sini hari ini…

Ulasan: Awas janji manis lelaki sama ada lelaki tempatan atau lelaki asing. Wanita sewajarnya menjagalah kehormatan diri tidak di mana saja ia berada.

No comments: