Thursday, November 05, 2009

Periksa kenderaan lebih 15 tahun masih dikaji

KUALA LUMPUR 4 Nov. - Kerajaan akan meneliti laporan berhubung bantahan beberapa pihak terhadap langkah mewajibkan semua kenderaan penumpang berusia lebih 15 tahun membuat pemeriksaan tahunan di Puspakom Sdn. Bhd. 

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, penelitian itu perlu sebelum sebarang keputusan dibuat termasuk kemungkinan mengecualikan pihak tertentu daripada peraturan itu…

Ulasan: Yang seronok buat duit ialah Puspakom dan orang-orang yang terlibat menghabiskan duit rakyat. Yang sedih dan dukacita kerana membayar yuran dan mungkin pelincir @ rasuah dan menghabiskan masa ialah berjuta rakyat pemilik kenderaan lama. Tak cukupkah kerajaan BN menyusahkan rakyat majoriti? Kenapa perlu Puspakom? Mungkin kita boleh selesaikan masalah kenderaaan lama iaitu keselamatan orang ramai tanpa melibatkan Puspakom. Mungkin rakyat boleh telan kalau terbukti daripada kajian yang sahih tanpa membelitkan statistik bahawa kenderaan lama ini paling banyak terlibat dalam kemalangan. Kalau tidak, high time untuk kita tukar kerajaan baru yang lebih prihatian @ peduli dengan masalah rakyat.

No comments: