Thursday, January 15, 2009

Jangan jadikan pilihan raya macam tukar baju - Najib

KUALA TERENGGANU 14 Jan. - Datuk Seri Najib Tun Razak meminta pengundi di Parlimen Kuala Terengganu tidak menjadikan pilihan raya kecil Sabtu ini sebagai peluang untuk beralih rasa seperti menukar baju atau hidangan makanan.
Timbalan Perdana Menteri berkata, sebaliknya mereka perlu sedar pilihan raya adalah medan untuk mempertahankan agenda kerajaan Barisan Nasional (BN) yang selama ini terbukti berjaya membawa pembangunan dan kemajuan kepada negeri ini.
''Terengganu di bawah BN dari hari ke hari semakin maju dan berjaya. Kita tahu hampir lima tahun di bawah Pas dari 1999 hingga 2004, masa itu kita lihat Terengganu dalam keadaan gerhana, bukan bulan yang terang.
''Apabila BN kembali memerintah negeri Terengganu, ia bercahaya, bersinar semula," katanya ketika berucap pada majlis perjumpaan dengan masyarakat India Muslim di sebuah hotel di sini hari ini…

Ulasan: 1) Pilihlah dan undilah calon yang berwibawa dan berperibadi yang baik: mengamalkan agama, tidak minum arak, tidak ada perempuan simpanan dan bencikan rasuah. Kalau tidak, bila jadi berkuasa nanti sibuk mengaut khazanah negeri dengan cara tidak sah seperti yang semua rakyat sudah tentu maklum berdasarkan pengalaman BN yang terlalu lama.
2) Terengganu sebagai negeri pengeluar minyak. Tapi kenapa di bawah BN dulu, Terengganu masih miskin? Semak yang sama berlaku di Sabah.
3) Kenapa sewaktu PAS memerintah Terengganu, kerajaan Malaysia menyekat pemberian royalti minyak sehingga kes itu tertangguh sampai kini?

No comments: