Tuesday, March 31, 2009

Najib sah angkat sumpah Perdana Menteri Jumaat ini

KUALA LUMPUR 31 Mac – Datuk Seri Najib Tun Razak akan mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri yang keenam di hadapan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin Jumaat ini.
Semua anggota Jemaah Kabinet telah menerima surat jemputan menghadiri istiadat pengurniaan suratcara pelantikan dan istiadat mengangkat sumpah serta menyimpan rahsia Najib yang akan berlangsung di Istana Negara…

&

Angkat sumpah Perdana Menteri baru 3 April?

KUALA LUMPUR 30 Mac - Istiadat Pengurniaan Suratcara Pelantikan dan Istiadat Mengangkat Sumpah serta Menyimpan Rahsia sebagai Perdana Menteri yang baru dijadual berlangsung di Istana Negara pagi Jumaat ini.

Sumber Istana Negara memberitahu, Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin secara rasmi Khamis ini bagi memaklumkan hasratnya melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri…

Ulasan: Negara dan rakyat akan di paksa menerima PM baru yang tidak berapa jelas warnanya? Putih, hitam atau kelabu asap? Sudah tentu menyusahkan Agung saja. Eloklah Dato' Seri Najib Razak terlebih dahulu membersihkan imejnya contohnya yang banyak tercalar dengan kisah peribadi di mana-mana mahkamah yang adil, sebelum mengangkat sumpah sebagai ketua negara, PM ke 6. Bagaimana seorang pemimpin negara boleh diyakini jika tuduhan terhadapnya gagal dibersihkan sehingga menimbul keraguan rakyat tempatan dan se dunia? Sebelum ini akhbar Perancis, Liberation melaporkan Najib ada hubungan dengan wanita Mongolia, Altantuya Shariibu yang mati dibunuh dengan kejam di negara ini. Selain itu akhbar The Nation, The New York Times, 9News, The Australian, Times Of India dan Timeonline juga melaporkan secara ekslusif mengenai kematian Altantuya di Malaysia (http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=20079&Itemid=50.)

No comments: