Wednesday, March 25, 2009

Beri saya saf padu – Najib

KUALA LUMPUR 24 Mac – Datuk Seri Najib Tun Razak mahu barisan kepimpinan yang setia, berintegriti, berkebolehan dan berdedikasi untuk bersama-sama beliau meneruskan perjuangan UMNO sebagai pembela nasib rakyat.
Dalam ucapan yang ringkas tetapi sarat dengan pesanan dan peringatan, Timbalan Presiden UMNO itu juga mahu kepimpinan beliau sebagai Presiden parti kelak disokong oleh sekumpulan pemimpin yang ampuh dan padu.
Kata Najib, amanah yang dipikul oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan diserahkan kepadanya dalam suasana yang begitu mencabar kepada parti dan negara.
Oleh itu, katanya, tergalas di bahu beliau satu tugas besar bagi meneruskan tanggungjawab mulia UMNO membela untung nasib rakyat…

Ulasan: UMNO sibuk melaungkan 'Hidup Melayu' bila bersidang. Apalah gunanya hidup Melayu yang jati dirinya sudah tiada. Laungan itu tiada apa-apa ertinya kerana lebih 50 tahun di beri peluang membela bangsa Melayu, perjuangan tersebut masih tak selesai juga. Apa tidaknya kerana pelbagai peringkat pemimpin UMNO sibuk mengaut khazanah negara melalui kroni dengan cara yang tidak sah. Ada ke pemimpin UMNO yang hidupnya tak kaya?

No comments: