Thursday, December 30, 2010

Seks songsang terdedah penyakit berjangkit

KUALA LUMPUR 29 Dis. - Pengamal seks songsang dikategorikan sebagai golongan yang mengalami masalah psikologi sehingga mereka cenderung memilih kaum sejenis tanpa memikirkan kesan penyakit yang boleh menjangkiti mereka.

Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, golongan itu berisiko tinggi terdedah kepada penyakit berjangkit seperti AIDS dan penyakit kelamin walaupun mereka mengambil langkah pencegahan.

Menurutnya, pengamal seks songsang perlu sedar tentang perkara berkenaan dan menjauhi kegiatan tidak bermoral itu bagi mengelakkan diri dijangkiti penyakit-penyakit berkenaan.

"Jika difikirkan pasti ada sebab yang munasabah mengapa setiap ajaran agama melarang penganutnya terlibat dengan kegiatan seks songsang. Saya percaya ia ada kaitan dengan kesannya terhadap kesihatan pengamalnya.

"Pengamal seks songsang berisiko untuk dijangkiti penyakit berjangkit yang berbahaya seperti AIDS serta penyakit-penyakit kelamin yang lain dan ia harus dihentikan segera. Selain itu, ia juga bertentangan dengan budaya negara kita dan Islam," katanya kepada Utusan Malaysia….

Ulasan: Cegahlah kemungkaran sebelum ia merebak. Sejarah merekodkan kemudian akan datanglah azab Allah yang mengena semua, yang baik atau yang bermaksiat. 

No comments: