Thursday, May 27, 2010

Penerima biasiswa 1MDB berazam lulus cemerlang

PUTRAJAYA 26 Mei - Para pelajar aliran agama yang menerima biasiswa Yayasan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) berazam membalas jasa kerajaan dengan memperoleh keputusan cemerlang dalam pengajian perubatan masing-masing.

Sebagai kumpulan pertama yang menerima biasiswa tersebut, mereka amat berterima kasih kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana membantu merealisasikan hasrat untuk bergelar doktor.

Sakinah Abdullah Fadzil, 18, dari Terengganu yang bakal melanjutkan pengajian di University of Tanta, Mesir berkata, dia berasa amat bertuah kerana turut tersenarai bersama 16 lagi pelajar pertama yang dianugerahkan biasiswa tersebut.

''Saya akan berusaha bersungguh-sungguh untuk menamatkan pengajian dengan cemerlang supaya biasiswa yang diterima ini berbaloi kepada kerajaan.

''Saya mahu balas jasa kerajaan kerana membantu kami meneruskan pengajian di luar negara dalam bidang perubatan, semua ini benar-benar menyuntik semangat saya," katanya ketika ditemui selepas menerima surat tawaran biasiswa 1MDB dari Perdana Menteri di sini hari ini…

Ulasan: Balik nanti ayuh bersama2 kita wujudkan kerajaan baru yang adil, telus dan tak mengamalkan rasuah.

No comments: