Wednesday, May 06, 2009

7 MEI DINANTIKAN OLEH SELURUH DUNIA

7 Mei mungkin menjadi satu tarikh yang akan dikenang dan diingati oleh seluruh rakyat Malaysia malah mungkin seluruh dunia. Ini kerana tarikh tersebut bakal menyaksikan pencerobohan dan pencabulan undang-undang dan sistem demokrasi di Malaysia.

Setelah BN merampas dan merompak kuasa dari Kerajaan PR Perak dengan cara yang tidak bertamadun dan menghalang Sidang DUN diadakan sebelum ini, pada 7 Mei ini BN sekali lagi membuat onar. Kali ini mereka membelakangkan Speaker dengan menghantar notis untuk mengadakan sidang DUN dengan menggunakan surat yang ditandatangani oleh Setiausaha DUN yang telah digantung tugasnya oleh Speaker.

Speaker seolah-olah menjadi patung dan tidak mempunyai apa-apa kuasa. Malah mereka juga menafikan semua kuasa yang ada ditangan Speaker dengan sesuka hati tanpa apa-apa justifikasi yang munasabah dan konkrit.

Maka 7 Mei ini bakal menyaksikan suatu lagi peristiwa tragis dan dramatik dalam sistem demokrasi di Malaysia apabila BN dengan jelas membelakangkan semua peraturan DUN dan undang-undang tubuh kerajaan negeri Perak.
Tidak mustahil suatu hari nanti BN akan melanggar semua peraturan dan undang-undang kerana bagi mereka negara kita ini seolah-olah negara yang mereka pusakai turun temurun.

Sumber: http://mutaligat.blogspot.com/2009/05/7-mei-dinantikan-oleh-seluruh-dunia.html

Ulasan: Sehingga kini, Perak adalah satu-satunya negeri dalam dunia yang ada 2 Menteri Besar dan 2 Exco. Malaysia Boleh versi BN.

No comments: