Wednesday, May 20, 2009

BN tak 'sponsor' mana-mana calon bebas

19 May 2009 KL: Barisan Nasional (BN) tidak pernah menaja mana-mana calon Bebas bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, 31 Mei ini, kata Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan. 

Bercakap dalam sidang akhbar Ibu Pejabat Umno di sini, tengah hari ini, beliau berkata BN adalah parti berprinsip dan tidak akan terjebak dengan permainan politik pembangkang. 

Semalam, mesyuarat Dewan Tertinggi BN yang dipengerusikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memutuskan BN tidak meletakkan calonnya bertanding di Penanti. 

Penasihat Parti Keadilan (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ceramahnya di Petaling Jaya, malam tadi berkata, pembangkang mungkin menghadapi calon Bebas yang ditaja Umno di Penanti. / BHM

Ulasan: 1. BN parti yang berprinsip? Atau sentiasa melanggar prinsip? Bila BN mencuri 3 ADUN PR Perak pun berprinsip itu tandanya matinya demokrasi di negara ini. 
2. BN telah lama bermain di alam politik yang tidak rata. Berhati-hatilah Pakatan Rakyat supaya jangan akan terjebak dengan permainan politik BN. 
3. Pemenang Penanti nanti akan di umpan menyertai BN?

No comments: