Friday, May 15, 2009

SPRM pantau politik wang PAS?

Tajuk asal: SPRM pantau politik wang

KUALA LUMPUR 14 Mei - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan bertindak tegas termasuk menahan mana-mana individu yang mengamalkan politik wang menjelang Muktamar Agung Pas pada Jun ini.

Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Shukri Abdull berkata, pihaknya sentiasa bersedia dan memantau isu membabitkan politik wang mana-mana parti dan akan menyiasat jika terdapat laporan mengenainya.

Setakat ini, menurutnya, tiada laporan diterima mengenai penglibatan para perwakilan dan ahli Pas dalam isu politik wang.

"Jika ada laporan dibuat (mengenai politik wang), SPRM pasti akan bertindak dan mengambil tindakan tegas ke atas individu terbabit," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini...

Ulasan: Terima kasih kepada susah payah SPRM. Ambillah tindakan tegas kepada mana-mana ahli yang terpengaruh dengan rasuah seperti yang telah merosakkan imej UMNO. Bila lagi nak bawa ahli UMNO yang terlibat politik wang dalam Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini ke mahkamah? Malaysia tentunya akan lebih bahagia tanpa rasuah.

No comments: