Wednesday, May 13, 2009

Biarlah apa orang nak kata

Oleh Zaidi Mohamad (Berita Harian)

Bagi Intan Ladyana hidupnya bukan untuk orang lain, akur lumrah dunia anak seni yang ada kala dipuji, ada kala dikeji 

TIGA tahun mengorak langkah sebagai anak seni, masih ada pihak yang meragui bakat seni gadis kacukan Melayu dan Thailand bernama Intan Ladyana ini. 

Tidak benar jika ada yang mengandaikan dakwaan sebegitu menjadi kudis buat dirinya kerana hakikat sebenarnya, gadis berusia 26 tahun ini tidak mempedulikannya. Malah, dia terus kuat berjuang mengatur langkah untuk sampai ke tahap sekarang. 

Baginya dia hidup bukan untuk orang lain dan lumrah bergelar manusia ataupun selebriti, ada kalanya dipuji dan begitulah sebaliknya. 

"Saya sedar bukan senang untuk memuaskan hati dan perasaan orang. Saya sudah malas nak ambil 'pot'. Orang yang sudah lama dalam bidang seni pun dikutuk, inikan pula saya yang masih baru. 

"Saya hanya mengikut aturan hidup dan apa yang saya lakukan demi mencari duit meneruskan kehidupan mendatang. Saya pun tak menganggap diri sudah popular atau paling mudah untuk berlagak diva," pintasnya pada awal perbualan…(BH, 12/5/09).

Ulasan: Janganlah hanya mencari duit tapi carilah rezeki halal. Carilah pekerjaan lain yang halal dan lebih baik. Ramai yang telah tertipu di dalam dunia seni, dunia selebriti yang di penuhi gemerlapan yang mengasyikkan. Manusia lain menjadi saksi terhadap apa yang kita lakukan di dunia. Selamat kembali ke alam nyata.

No comments: