Wednesday, May 27, 2009

Umno buat rombongan 31 Mei, elak keluar mengundi?

PENANTI, 26 Mei (Hrkh)-Umno Bahagian Permatang Pauh dipercayai mengadakan rombongan ke Bukit Kayu Hitam, Kedah dengan tujuan melarikan sebahagian besar ahlinya pada 31 Mei ini.
Kegiatan tersebut dipercayai semata-mata menghalang ahlinya daripada menyertai pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) N12 Penanti yang menyaksikan pertandingan empat penjuru tanpa penyertaan Barisan Nasional (BN) iaitu tiga bebas dan seorang calon Pakatan Rakyat. 

Harakahdaily dimaklumkan oleh sumber, bas disediakan di semua cawangan dan terpulang kepada ahlinya untuk turut serta atau sebaliknya. 

"Kepada mereka yang tidak kesempatan menyertai rombongan tersebut mereka dinasihatkan memboikot pilihan raya berkenaan bagi mengurangkan peratus jumlah keluar mengundi," kata sumber terbabit…

Ulasan: Semua orang tahu bahawa dalam kebanyakan pilihan raya BN/UMNO merasuah pengundi supaya mengundi BN. Di Penanti pula agak berbeza, BN/UMNO merasuah pengundi supaya tidak mengundi dengan cara mengeluarkan mereka dari kawasan pergi rombongan ke Bukit Kayu Hitam. Lagi-lagi BN/UMNO dengan cerita merasuah pengundi dalam pelbagai bentuk. Apakah dhaif dan lapar sangatkah penduduk Penanti dengan Bukit Kayu Hitam?

1 comment:

Anak Perelih said...

bagus juga.. sebab kalau depa pi mengundi, mujngkin depa akan bagi undi tu kat Aminat tu or other bebas...