Friday, May 15, 2009

Tidak perlu pilihan raya baru

CYBERJAYA 14 Mei - Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak perlu bersidang bagi menentukan siapakah yang layak menjadi Menteri Besar melalui usul undi tidak percaya.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pilihan raya tidak perlu diadakan bagi menamatkan kebuntuan kemelut politik yang berlarutan di negeri itu sejak Februari lalu. 

''Jika Barisan Nasional (BN) benar-benar mempunyai majoriti, mereka boleh membawa usul tidak percaya terhadap Menteri Besar atau kerajaan, kemudian kerajaan baru, boleh ditubuhkan.

"Jadi mengapa perlu untuk mengadakan satu pilihan raya yang baru kerana rakyat sudah berasa perit dengan pilihan raya," katanya. 

Beliau bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan ucapan bertajuk, Malaysia - Ekonomi Berasaskan Ilmu Pengetahuan pada majlis pasca program Sidang Kemuncak Penyumberan Luar Asia-Pasifik (APOS) 2009 di sini hari ini…

Ulasan: Kemelut politik Perak berlaku bila Najib menyangka kerajaan Pakatan Rakyat mudah di tumbangkan melalui pintu belakang. So far semuanya jadi blunders. Mengapakah tidak perlu untuk mengadakan satu pilihan raya yang baru? Nampaknya BN/UMNO takut di hakimi rakyat. Rakyat sebenarnya sudah berasa perit dengan helah penipuan BN/UMNO. Lebih baik pulangkan hak rakyat Perak memilih kerajaan baru melalui pilihan raya SEMULA.  

No comments: