Monday, October 25, 2010

Rasuah PRK: RM180 juta untuk projek PPR

GUA MUSANG: Kerajaan Pusat memperuntukkan RM180 juta bagi membina 1,500 unit rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) untuk disewakan dan dijual kepada penduduk miskin dan berpendapatan rendah sekitar jajahan ini, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin. 
 
Timbalan Perdana Menteri berkata, projek itu adalah manifestasi keprihatinan kerajaan Pusat terhadap keperluan perumahan di kalangan keluarga berpendapatan rendah jajahan ini, yang selama ini gagal dilaksanakan kerajaan negeri pimpinan PAS. 
 
“Projek PPR ini adalah satu nikmat besar kepada rakyat di Gua Musang, kalau nak tunggu kerajaan negeri melaksanakannya, ia adalah sesuatu mustahil, ibarat menunggu bulan jatuh ke riba. 

“Walaupun kerajaan Pusat membelanjakan RM180 juta bagi membangunkan projek ini, namun paling istimewa rakyat berpeluang memilikinya kelak pada harga kira-kira RM35,000 seunit atau menyewanya pada kadar RM124 sebulan,” katanya ketika melancarkan Projek PPR Gua Musang di Kompleks Sukan KESEDAR dekat Taman Wangi di sini, semalam. 

Turut hadir, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Wira Chor Chee Heung; dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed serta Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, selaku Pengarah Pilihan Raya Kecil (PRK) Barisan Nasional (BN) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas, yang memohon pelaksanaan projek PPR di Gua Musang sejak 2008…

Ulasan: Bermulalah permainan antik BN menarik undi PRK Galas menggunakan projek pembangunan yang sewajarnya menjadi telah lama hak rakyat. Nampaknya BN menggunakan DUIT demi mempastikan menang dalam pilihanraya selamanya. Hampir BN/UMNO 60 tahun berpolitik tapi dengan gaya antik dengan rasuah kain batik, gula, projek pembangunan dll. Kepada semua rakyat DUN Galas: Selamat memilih calon yang solih dari parti yang tidak mengamalkan rasuah. Ambillah kain batik, duit, gula, dsbnya yang BN/UMNO beri tapi macam biasa pangkahlah bulan penuh.

No comments: